Livet är underbart när underlivet är bart

Tjohoj!

Solen har strålat starkt i några dagar nu och det märks på min näsa, det var fisketävling igår på Piren och det blåste en massa så inte trodde jag att jag skulle bränna mig. Men tji fick jag, imorse var det ännu rödare än igår när jag kom hem!


Med vackert väder kommer vackra fjärilar :)

Nu är det förresten ett par dagar sen jag skrev det där översta och idag är jag faktiskt inte lika röd, nu börjar jag flaga istället så det är mysigt.

Igår så åkte jag på spontan bio (igen) och såg på The woman in black med Daniel Radcliffe, jag tyckte att den var bra fast den var inte speciellt läskig. Det var väldigt mycket såna där hoppatill saker, men jag tyckte som sagt att den var bra ändå!



Sen så var vi några stycken som sov över hos Andreas eftersom att det blev så sent, det var trevligt men jag hade inte alls planerat att sova borta så jag hade ingenting med mig och idag var det balett så det var lite opraktiskt. Men pappa var jättesnäll nog att komma med balettkläderna till mig i Södertälje så att jag kunde dansa!

Jag kände idag att det gick bättre än vad det förr har gjort, även om jag fortfarande har väldigt svårt med utåtrotation. Men så det var kul! Min lärare sa till mig också att jag var väldigt duktig idag, så då blev jag jätteglad! Jag har förresten varit väldigt glad idag, och igår också men mest idag. Jag kom på mig själv med att sitta och le stort för mig själv när jag åkte buss till dansen, trots att jag lyssnade på sorglig musik. Jag älskar att vara glad!

Glädje med mina finfina systrar!

Efter dansen så gick jag runt på stan lite med Ylva, som bor i Trosa, innan vår buss gick. Hon är jättetrevlig att prata med, så jag hade en bra bussresa hem.

Imorgon är det dags för lajvmöte igen, en heldag. Det ser jag fram emot, det är alltid kul att träffa sina kompisar! Jag är visserligen väldigt trött och skulle vilja sova ut imorgon, men det får jag ta och göra en annan dag faktiskt.



Att klättra i träd är kul!

Jag hittade en ny musikalskola i Stockholm som jag tyckte verkade jättebra! Enda tills jag gick in på deras hemsida för att söka och såg att utbildningen inte var csn-berättigad och kostade drygt 30 000 per termin och det på ansökningsformuläret frågades efter vikt och längd, hur kan det vara av vikt?
Nope så dit söker jag minsann inte! Men jag har sökt till Nyckelvik i alla fall och Kulturama, fast jag har fortfarande inte fått någon information om ansökningsprov till Kulturama. Så det hoppas jag kommer snart, det vore skönt att veta en tid i förväg.
Jag måste skriva ut ett par personliga brev snarast men vår skrivare fungerar inte, jag måste se till att få det gjort nu! Så det ska jag göra på något sätt, annars räknas inte ansökningarna in till ett par andra skolor jag sökt, och det vore ju synd.

Jag kollade min mail och upptäckte att jag i tisdags fått mail från Miss World Sweden om att jag gått vidare till final! Det jättestora problemet var att auditionen var idag. Precis. Jag var säker på att jag kollade min mail i torsdags, men tydligen inte då. Det känns jättetråkigt, jag hade väldigt gärna åkt dit det hade varit jätteroligt! Jag trodde inte att jag gått vidare eftersom att dom inte hörde av sig och att det stått att dom snart skulle göra det efter tävlingens avslut, då tycker jag att det är ganska dåligt av dom att höra av sig bara några dagar innan. Men det finns inget jag kan göra åt det nu, men jag är väldigt besviken i alla fall. Men tack till er som röstade på mig!


Den här tänker jag försöka måla av inom den närmaste framtiden :)

Nu har jag tagit mig en dusch och ett bad, det var härligt. Imorgon är det lajvmöte igen, nu fick jag deja vú har jag redan skrivit det?
Det hade jag tydligen, så kan det gå.

Det går så dåligt med bussar så jag kommer att vara i Södertälje två timmar innan bussen går, så då får jag knalla runt på Maren och äta glass kanske - det vore inte helt fel faktiskt. Det kanske är säkrast att jag lämnar kameran hemma, jag har knappt plats på datorn för fler bilder. Men det är ju så kul att fota! Vi får se hur det blir med det.



Jag ska åka in till Stockholm någon dag i veckan har jag bestämt precis nu när jag skriver det och köpa pannåer, det finns en jättebra affär där som heter Kreatima. Sen ska det målas! Just nu håller jag på att måla Knasen på en liten pannå, fast huden blev helt orange och det var ju inte riktigt det jag ville men jag säger att dom är solbrända. Inspirerat av mig själv när jag var kräfta.

Vilken lust jag fick att stretcha, det ska jag nog ta och göra! Hejhej på er som läst enda till slutet, ni får ha det så bra :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0