"En söt katt förlänger livet"

Hejsan!

Det var ett litet tag sen jag skrev nu, eller inte så fasligt länge sen men i alla fall. Fast jag tycker inte att man ska tvinga sig själv att skriva bara för att, utan det ska vara när man känner för det. Och det gör jag nu så det är ju bra.


Jag har fått lön! Jag känner mig så rik, och det gör mig så glad för mina pengar höll på att ta slut. Det kommer dom väl att göra fort nu med, men i alla fall det bryr jag mig inte om för jag känner mig glad och rik nu och det är det som räknas nu.
Jag har fått min första deklaration också, komplicerade saker sånt där. Men det ska jag pränta in hur man gör.
Idag tänkte jag mig att jag skulle ta en sovmorgon innan jag skulle åka och träffa Fridis, men jag vaknade vid åtta på morgonen av att jag hade väldigt ont i magen. Sen kunde jag inte somna om, och värken har ännu inte släppt. Det är förmodligen magkatarr och jag har känt i ett par dagar att det har kommit smygandes, så det är ju inte allt för kul.

Men jag träffade som sagt Fridis lite! Vi pladdrade lite och gick på Second hand och så (jag köpte en kofta och en kimono och Frida en fin tavla) och sen gick jag upp till Wendela för att träffa Viktoria, Gabriella och Karin som dansar med mig för dom brukar sitta där och äta och jag tänkte att jag kunde sällskapa dom. Jag köpte förresten lasange för 15 kronor, det tycker jag är bra! Fast bara för att jag kom dit så tänkte dom gå ner på stan, så så fick det bli. Jag ville så väldigt gärna ha ketchup till lasangen men köpte ingen då det kändes ganska så onödigt att köpa en hel flaska sån. Dom borde ha mindre och portabla! I alla fall så träffade vi Veronica också och det visade sig att hon faktiskt hade ketchup med sig i sin väska. Det kallar jag flyt, hon hade tydligen grillat på jobbet och därför haft den med sig. Jag tycker om hennes jobb.


Jag försöker att fundera ut vad jag har gjort dom senaste veckorna men det är lite som i ett töcken just nu, om tio år kommer jag att kunna rabbla upp det här året exakt men nu minns jag ingenting. Det brukar vara lite så, men det är okej.
Magvärken släppte förresten under dansen! Så det var skönt, även om den kom tillbaka efteråt. Jag måste säga att jag älskar vår lärare Maria, hon är så otroligt bra. Jag blir så glad av det.

Nu är det här popping och inte modernt, men i alla fall :)


Jag är väldigt, väldigt trött men jag känner inte riktigt för att sova än. För någon vecka sen drömde jag flera gånger på rad att jag höll på att kvävas och jag vaknade till med samma känsla att inte kunna andas. Det var ganska så obehagligt. Jag funderar, eller jag har funderat på det lite förr, om jag har för trång näsa. För jag har alltid haft ganska svårt med andningen, menmen. Om det blir värre så kollar jag upp det, just nu går det ju faktiskt ganska bra ändå.


I söndags var det medlemsmöte med lajvet, där vi tog lite kort :)


Jag har lärt mig att ta panorama bilder, vilket ju är väldigt enkelt men om man inte vet så är det ju svårt ändå :P


Jag svängde förbi Stendörren med Mattias i lördags, det var väldigt länge sen jag var där. Fint är det :)


Igår kväll kollade jag på teater tvåornas Enaktare, det gillades :)


Bara för att Gittan är så söt :))

Nu ska jag nog bege mig till sängs, och drömma förhoppningsvis om en massa bra saker. God natt alla! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0