Sova!

Hellu,

inatt får inte jag sova. Och det har jag vetat i några veckor, men bara själva vetskapen har gjort att jag varit extra trött hela dagen och jag längtar massor efter sömn. Anledningen till att jag inte får sova just inatt är för att jag ska göra ett eeg (koll av hjärnans elektriska vågor, för att se om jag har epilepsi) under sömn. Dom har redan gjort ett tidigare, men dom var osäkra och det är därför jag ska sova nu under testet för att det är då hjärnan är som känsligast.

Nu är det ju inte helt sant att jag inte får sova alls, utan jag får sova tre timmar. Fast bara innan tolv, och det känns onödigt för då skulle jag ha jättesvårt att vakna. Under natten vet jag inte riktigt vad jag ska hitta på, men det visar sig. Nu har jag i alla fall duschat och gjort iordning mat och te! Och så har jag spelat ett roligt spel som Andreas tipsat om som heter Samorost, provversioner är det. Men det är väldigt roligt i alla fall.


Castor ville klättra i träd idag:)


Ikväll har jag dansat och det var väldans roligt, jag har träningsvärk från igår i ryggen då jag dansade modernt. Men det gör ont på ett skönt sätt! Och så har jag spelat tvärflöjt idag igen på flera veckor, så det var väldigt kul! Fast det känns att det var ett tag sen, men i alla fall.

Ikväll var det tydligen "Den sista Dokusåpan", andra avsnittet alltså och jag var tydligen med där idag! Fast jag har inte kollat på det, så jag ska kika på det snart här på datorn. Det är lite kul.

Nu skriver en på facebook "Sova...<3" och jag känner avund. Men jag kommer att ha det trevligt inatt! Jag kanske tar och målar lite sen också om jag orkar, det är ju väldigt mysigt.

Jag tänkte också tipsa om en blogg som har länkat till mig och skrivit en liten artikel, hon är en väldigt trevlig och pratglad så henne kan ni följa också: http://uniquerebelism.blogg.se/ :)


Ett gäng kajor tyckte om att sitta på en byggmaskin :)

Klockan är inte ens tolv, eller den är det om drygt tio minuter men ändå. Fast jag ska få tiden att gå!


Nu har jag kollat på Den sista Dokusåpan, andra avsnittet alltså. Det var när vi var i Nyköping i skogen! Det var med när Lisa och ett gäng zombies jagade en person över åkern, och man såg när jag reste mig från den i en microsekund också. Så det är lite kul :) Även om det inte är någon annan som tänker på det så tycker jag att det känns roligt i alla fall, det var en kul upplevelse. Här är länken förresten: http://www.tv6play.se/play/266630/ :) (Åkerscenen är efter ungefär 15 minuter).


Inte så skarpa direkt, men så går det när man printscreenar :P


Jag vill så fasligt gärna åka skidor! Och så vill jag prova snowboard också! Men det är så dyrt att åka iväg, men jag vill så gärna. Jag får se om jag kan få med mig någon, för jag saknar att åka i backar.

Det här var när jag åkte till Romme för hela två år sen, tiden går så fort!


Jag har en stark känsla av att jag bör resa på mig och göra något, som att städa mitt rum. Det vore ju bra. Men jag börjar bli behagligt dåsig och vill somna, fast det får jag ju inte göra. Fast jag orkar heller inte resa mig, inte riktigt än i alla fall. Snart så. Det är oftast runt två jag är som tröttast om jag är uppe sent, och klockan är nu strax efter två så det är ju inte så konstigt. Men eftersom att min buss till Nyköping går 5.30 så kan jag långsamt förbereda mig vid fyra och det är bara om två timmar! Så det är ju inte så farligt. Jag kommer verkligen att sova gott under det där testet, trots klägget och trådarna som hänger fast i klägget från huvudet. Jag längtar. Faktiskt.

Nu är det äntligen dags för frukost! Jag är färdigklädd och klockan är 04.08, det känns lite märkligt. Jag orkade inte vänta längre, jag ska ju inte gå förens ungefär 05.15 men i alla fall. Bättre för tidig än för sen!
Nu ska jag än en gång mumsa i mig te, och så ska jag äta Fruktkusar och fil med lite crunchisar och bär i -mums!

Alldeles strax ska jag åka iväg! Jag är så glad över att jag har klarat att vara uppe hela natten trots min trötthet, nu känns det mer som att jag är pigg. Övertrött. Men hejhej på er som nu läser!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0