Fika, svanar och keramik

Halloj! Det var ett tag sedan jag skrev nu, eller det var väl inte så länge sen egentligen allt är ju relativt. Men ändå.
I helgen fiskade jag, det var sm i mormyrska (isfiske) men jag tänkte skriva om det senare när jag har lyckats få in bilderna från min mobil! För det är ju alltid trevligare med lite bilder.



Nej men, idag har jag i alla fall jobbat och det var mysigt som vanligt. Idag var jag på Månen med dom lite äldre barnen, det var kul med lite omväxling även om jag saknade mina kära små barn som jag såg på andra sidan staketet. Imorgon blir det mer jobb på Månen!

Efter det så åkte jag till stan och träffade Fridis en stund, vi gick till Nova (som äntligen öppnat café igen!) och fikade. Dom hade lagt till myshörnan igen, fast belysningen var inte lika mysig och det fanns inte alls lika mycket i mat och fikaväg att välja på. Men i alla fall! Det kanske ökar med tiden, det hoppas jag på. Både Frida och jag kom fram till att vi inte uppskattar Veronica Maggios musik, som omedvetet spelades i bakgrunden. Men smaken är som baken!





Sen var det dags för keramik, och jag försökte att göra ett öra till min drejade pryl så att det kan bli en kopp. Men det är inte klart, så vi får se hur det blir med det. Sen så har jag börjat att göra ett ägg som man kan öppna, som en ask. Jag kan säga att det är mycket svårare att få till en äggform än vad i alla fall jag trodde! Men kul var det.


På väg till stan så gick jag för övrigt och kollade ner i marken som vanligt och var i min egen värld när jag plötsligt upptäckte att jag höll på att gå in i en svan. Så kan det gå. Den var väldigt fin och jag upptäckte att det i vattnet var en halvvuxen svan som fortfarande var ljust grå - jättesöt! Jag gillar svanar.



Hej på er och god natt :))

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0