Balett och äppelpaj

Hejhå!

Idag dansade jag balett för första gången på flera veckor, för förra veckan var det inget och veckan innan det var det lov och veckan innan det var jag och fiskade. Så det kändes ovant! Inte för att det har känts vant någon någon gång innan heller, men i alla fall.

Så här spenslig är jag! Eller inte.

Det är verkligen otroligt mycket att tänka på, speciellt som jag har så krokiga ben också. Det skulle faktiskt vara praktiskt med en svans för då skulle balansen bli bättre! Jag måste sträcka på knäna så fasligt fast jag knappt kan så jag känner mig stel som en pinne, och ska samtidigt som jag sträcker så fasligt på knäna göra andra rörelser samtidigt. Och alltid vara rak i ryggen med axlarna bakåt och halsen sträckt och rumpan och bäckenet in. Hualigen. Men det är kul ändå, och jag ska försöka att komma ihåg att träna hemma!


När jag kom hem fick jag ett ryck och gick till affären och köpte så att jag kunde göra en äppelpaj, den är nu klar och jag måste medge att det var nog den godaste jag gjort faktiskt. Det måste vara farinsockrets förtjänst, eller för att jag hade mer äpplen också. Eller att jag hade mer svartpeppar, vem vet. Det går säkerligen inte att göra igen, det är som när man får en strike på bowling. Dom flesta har ingen aning om vad dom gjorde annorlunda mot förut, och att få två strike på rad är svårt. Fast det finns ju vissa märkliga människor som klarar det, men ändå. Te har jag självklart gjort också, för det är så mumsigt det!


Imorgon är den första dagen den här veckan när jag inte har något speciellt för mig! Det skulle ha varit lajvmöte, men det är flyttat till måndag. Det funkar bra, för det är varken keramik eller glas nästa vecka. Det är visserligen synd, men ändå.

Jag är jättetrött fortfarande efter att jag inte fick sova mellan onsdag och torsdag, jag kunde ju definitivt ha lagt mig tidigare igår och jag vet inte varför jag inte gjorde det. Jag bara satt här och stirrade på skärmen. Jag lade faktiskt också in ny musik i min mp3 så det var något bra i alla fall med det!

Min mage kommer snart att explodera, jag har ätit massor med äppelpaj men vill ha mer. Fast det är ju som vanligt.

Nu tror jag att jag ska ta och spela lite Samorost 2!

Jag stötte på en glad sits på tåget en dag :) Jag vill vara i dess sits!


Kommentarer
Postat av: Viktoria Wahren

Hur många gånger har man inte sätt de där sätena (: Vilken nostalgi nästan, det var en hel vecka sen sist jag såg dem!



Du är inte ensam om krokiga ben och att Vladimir klagar på det :( Min senor i benen är för korta så jag kan inte heller ha benen helt raka om jag inte spänner och trycker skiiiiitmkt >< Vi får stötta varandra <3 kram

2012-03-17 @ 20:53:12
Postat av: Line

Du får se till att se dom snart igen då :)



Exakt, samma här. Så det får vi göra! Han är i alla fall väldigt förstående med det, men det är ju inte mindre jobbigt för det :P Kram!

2012-03-18 @ 10:51:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0