Dag 20 - min favoritfilm

Det finns ju många väldigt bra filmer, men en av mina absoluta favoriter är Keeping Mum. Den är helt underbar, och om ni inte har sett den så måste ni se den! Den handlar om en idyllisk liten ort, där en prästfamilj bor. Mamman är olycklig och har en affär med sin golftränare, pappan (prästen) har tappat allt sitt sinne för humor och är ständigt upptagen, dottern byter killar titt som tätt och sonen är mobbad. Tillvaron ändras drastiskt när familjens nya hushållerska kommer, till oanade konsekvenser.


Jag är otroligt trött, i söndags var vi i Lajvföreningen och kollade på en stor mark som eventuellt vi kan lajva på. Den var enorm och fin och kullig och stenig och för tillfället snöig! Jag tog en mängd kort, alldeles för många. Men ändå. Vi åt lite mat och fikade och tände en eld och gick runt och klättrade i små berg.

Jag är så förvirrad, jag var helt säker på att dansen skulle börja idag samtidigt som jag visste att den börjar den 7:e februari och jag visste att det inte var det idag. Men jag var så inställd på att det började i huvudet så jag åkte dit, för att då få reda på att det börjar nästa vecka. Typiskt, jag hade verkligen längtat efter att få dansa! Så kan det gå, men nästa vecka så.

Jag börjar jobba 06.30 på torsdag, vilket skrämmer mig. Främst av tanken på att det är en 6:a med i tiden, det känns väldigt tidigt tycker jag. Men så är det, och jag längtar efter att få jobba lite faktiskt.

Det här med utbildningar tycker jag känns jättejobbigt, jag vet inte vad jag vill ju. Eller jag vill för mycket, det hade varit så mycket enklare om jag vore inställd på en specifik sak. Men icke det, men det ordnar sig!







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0