Dag 19 - en bild på det jag köpte senast (eller kanske inte)

Jadu, jag har ingen aning om vad jag köpte senast. Eller jag bakade ju äppelpaj igår, så då köpte jag ingredienser till det men det tycker jag inte att jag behöver ha bild på faktiskt.

Jag har jobbat idag! Dom ringde mig ganska sent, vid nio ungefär, och bad mig jobba fran 11.15 till 15.45. Inte så länge, men ganska lagom ändå. Jag var på Grodan idag. Jag såg verkligen fram emot att få gå ut och leka i snön och jag tog med mig termibyxor ifall att, men då hade dom redan varit ute så då blev det inget med det. Tusan också, men jag får rulla mig i snön ikväll hos Lisa kanske. Jag ska hem till henne och kolla på hennes kompis konsert, det ska bli roligt. Och imorgon ska jag hälsa på Frida på jobbet i Stockholm och fixa naglarna som jag sagt att jag ska ett tag, och så på söndag ska vi i Styrelsen på JMLF ut och kolla på marker, det ska också bli mysigt. Så plötsligt är jag uppbokad hela helgen, så kan det gå minsann. Men det är alltid kul att få träffa sina kompisar.

Jag har varit inne på en sida som heter www.stipendier.se där man kan fylla i en blankett och så får man ett brev om hur många stipendier som passar en att söka, fast om man vill få reda på vilka dom är så måste man betala 250 kronor. Det fanns tydligen 48 stipendier för mig, så jag betalade och hoppas på att snart få information! Det vore så fantastiskt att få pengar så att jag kan söka utildningar som kostar, det vore lite halvtråkigt att inte få något när jag nu betalat för information. Men 250 kronor är inte så mycket ändå, och det är värt att chansa tycker jag! Jag har jätteproblem med vad jag ska välja för utbildning, det är nackdelen med att ha så många intressen. Jag har nu funderat på om jag ska söka något musikaliskt eftersom att jag redan har endel erfarenhet inom det, och fortsätta att gå hantverkskurser på fritiden för att sedan gå någon utbildning inom det. Vi får se. Att hitta massa skolor att söka är nog inget stort problem, men att välja rangordningen är det hemska. Jag tycker att det är jättejobbigt att prioritera, jag vill ju verkligen allt! Eller allt inom musikal och hantverk vill säga. Men det är väldigt brett. Jag är jättesugen på att gå på Sätergläntan i Dalarna, det verkar så oerhört mysigt! Men det är ju en bit bort, kostar pengar, och så kan man bara rikta in sig på en sak i taget. På Nyckelviksskolan finns massor med inriktningar i samma program som jag vill gå, men det är ännu dyrare och ligger i Lidingö och jag är inte lika sugen på att flytta dit. Vi får se, men jag måste ju bestämma mig snart. Problemet är att det kanske är försent att söka musikalutbildningar nu, såna skolor brukar alltid ha antagning tidigare så att man ska kunna bli kallad på antagningsprov. Jag ska lova mig själv att innan nästa vecka är slut så ska jag ha kollat igenom det så att jag har koll! Vi får se hur det går med det. Men det ordnar sig alltid, på ett eller annat vis.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0