Dag 18 - vad jag åt idag

Den här listan tar ju aldrig slut, då jag ju inte skriver så fasligt mycket. Men ändå! Idag åt jag spaghetti med köttfärssås, mycket gott. Och så åt jag massa äppelpaj som jag bakade! På den första, och största, råkade jag krydda med curry istället för kanel. Som tur är så smakade det inte så väldigt mycket, det luktade mest. Jag är fruktansvärt trött nu, förmodligen av matkoma. Så kan det gå.
Jag vill också berätta att jag lagade middag igår och den var väldigt god faktiskt! Sötpotatispurré, kycklingfiléer och en syrlig rödvinssås. Den kan jag gärna göra igen, dock var sötpotatisen otroligt hård att skära när den var rå, bättre redskap behövs.

Jag fick en fasligt stor lust att hoppa ut i snön idag när det snöade så fint! Men jag gjorde aldrig det, så det måste jag ta och göra imorgon. Ha snöbollskrig med någon och göra snöfigurer och bli kall för att sedan gå in och värma varm choklad eller te, mysigt! Det är så mycket snö, det gör mig glad. Lagom mycket snö.
Jag har inte jobbat något på hela den här veckan, vilket är både skönt och lite synd. Men nästa vecka kanske dom ringer! Då börjar för övrigt dansen äntligen igen, och jag kommer att ha fullt upp nästan varje dag. Det är så skumt, när jag inte har något att göra så blir jag så lätt rastlös, men när jag har mycket att göra vill jag bara ta det lugnt. Men så är det.

Jag följde med Veronica i tisdags och sjöng i Caroline Af Ugglas kör, vilket var väldigt roligt och jag skulle väldigt gärna vilja vara med! Men jag har insett att jag kan verkligen inte göra allt, dessutom har jag dans då. Men kanske i höst eller något, vi får se. Men väldans skoj var det i alla fall.

Jag fick svar idag om EEG:et jag tog förra torsdagen, för exakt en vecka sen alltså. Tydligen så var det osäkert om jag hade några avvikelser, så dom vill göra ett nytt test när jag är trött. Jag som alltid är trött, jag tyckte att jag var trött då också. Men dom ska höra av sig närmare om det, så vi får se hur det blir. Jag fick ju snabbt svar, vilket är bra, men det känns samtidigt jobbigt att jag ska behöva göra ett nytt test. Det måste ju nästan ha varit något litet fel om dom är osäkra, men jag vet inte. Det visar sig! Nu är jag så fruktansvärt trött att jag nog faktiskt snart ska ta och lägga mig innan jag somnar på plats, hejhej!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0