Dag 16 - innehållet i min väska

Väldigt intressant måste det vara att veta, men ändå. Jag följer bara listan!
Så här kommer min egen lista, med det som min väska innehåller när jag har allt som jag tycker är nödvändigt med mig:

* Ritpapper + penna, sudd, pennvässare, skuggpenna och akvarellpennor
* Kalligrafibok + penna
* Pärlor + pärlplattor
* En ask med hårnålar, toffsar och dylikt
* Borste
* Ett par strumpor
* En liten necessär med nödladdare och plåster
* Våtservetter
* Tejp, vanlig och maskerings

Jag tror att jag fått med det mesta, pengar, busskort, mobil, kamera, penna, vantar, servetter (torra och våta), relativt starka minttabletter, minificklampa och mp3 har jag i min jacka.


Hela den här veckan har jag jobbat på dagis! På Hasselbacken på avdelningen Linden, jag börjar verkligen fästa mig vid dom jättesöta barnen. Jag har blivit kallad för både mamma och pappa, en gång av samma barn. Vi har dansat och hoppat och skuttat och när jag skulle hem i måndags så sa en kille "Åh du har såna där...öronmuffins på dig!" jag tyckte det var så kul, jag ska börja kalla dom för det. Jag älskar känslan när ett barn kommer fram med usträckta armar för att dom vill kramas eller bli uppburen, eller när dom spricker upp i ett stort leende när dom ser än. Dom är underbara! Men det är väldigt utmattande att jobba förstås också, dom har väldigt mycket energi kan jag säga.
Jag har fotograferat endel också, jag har tagit över 800 bilder med min nya kamera - och har faktiskt inte lagt ut mer än kanske 300 vilket är bra gjort för att vara mig. Idag fotograferade jag fåglar, dom är så fina så.
Jag har även lagat mat idag, otroligt duktigt. Tagliatelle (platt pasta) och köttfärs, enkelt kanske men faktiskt väldigt gott tycker jag.
Imorgon ska jag till stan och på bio med mina fina systrar, det ska bli mysigt :))




Kommentarer
Postat av: Catrin

Åh är du på Linden!Vad kul :D Lilla söta Ella och alla andra fina ungar. haha :D

2012-01-11 @ 20:38:28
Postat av: Line

Jag hoppar runt, men denna vecka har jag varit det ja! Ja dom är verkligen otroligt söta, har du också varit där? :D Jag träffade Madelene där idag förresten :)

2012-01-11 @ 21:21:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0