Utbildning är det som finns kvar efter att man glömt det man lärt sig i skolan - Einstein

Finns det något godare än värmda äpplen med kanel och socker? Jag tror knappt det! Helt underbart är det, och det är så enkelt att göra också. Synd att det tar slut så fort bara, jag skulle kunna äta hur mycket som helst känns det som.

Idag har vi firat Johan som fyller 70 år idag, även Veronica fyller 21 idag. Så grattis till dom! Det var ett mysigt firande, och vi fick små räkbakelser och dom påstod sig även ha Sveriges största räkmackor där vi var - fast såna fick vi aldrig se så det vet jag inte. Jag funderar på om dom mäter storleken i antalet räkor eller i själva smörgåsens storlek, för det är ju mycket räkor jag i alla fall vill ha. Smörgåsen struntar jag i.
I alla fall, det var trevligt att träffa dom igen och Tegelhammars var där också (kusiner med familj).

Imorgon börjar min fullspeckade vecka igen med keramik, dans och glas och jobb men det är mysigt det. Jag har förresten fått nya handtag till min dörr, det är så skönt! Dom andra flög av hela tiden, och så gick det inte att öppna om man hade lite våta händer så det var lite opraktiskt.

Igår satt jag och funderade på hur vissa kan få så enorma knutar i sitt hår, för det vill jag också ha, så jag kikade på youtube och sökte på "How to make big buns" och upptäckte enkla sätt att fixa det på! Så nu har jag enorm bulle på mitt huvud, och inuti den befinner sig en benvärmare formad till en munk. Tänk vad man kan hitta på med vardagliga ting - fantastiskt!

Det har varit en strålande och otroligt ljus dag idag, så att jag nästan blev snöblind. Jag är så känslig mot ljus, men det är väldigt vackert. När jag lyckas se något vill säga.


Plutt :>

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0