Debut i balett

Hejhå! Idag har jag dansat balett för första gången i mitt liv, eller okej vi dansade inte direkt men ändå. Det var ganska mycket prat den här första lektionen och träning på hållning och sådant. "Bak med axlar, sträck ut ryggraden, spänn rumpan (men inte för hårt), ut med bäckenet, in med nedre delen av magen, vrid ut fötterna, bak lite med huvudet, lätt framåtlutning i kroppen!"
Endel att tänka på alltså, sen så gjorde vi endel övningar så att han kunde se vilka förutsättningar vi hade. Såna där saker som jag är väldigt dålig på men som jag tänker bli bra på! Faktiskt.
Vi hade såna där som jag plötsligt glömde bort namnet på, men såna där stänger. Ja juste, så heter det ju. Tjejen framför mig hette tydligen också Line, läraren kände henne sen innan och pratade endel med henne och gav beröm ibland och jag blev helt förvirrad för först fattade jag inte om jag hörde fel eller inte. Sen frågade jag henne och det visade sig vara så, när jag sa att jag också heter det så utbrast hon "Gör du jag har aldrig träffat någon som heter Line förut!" och det har faktiskt inte jag heller, så det var lite kul. Fast förvirrande. Eller jo, jag har faktiskt sett en liten tjej som heter Line en gång. Men ändå.
I början pratade han också om våra dräkter och han berömde Lines framför mig som var som den skulle, sen påpekade han att min var ganska bra men att det inte var nyårsafton så att säga - inga fyrverkerier. Och jo, den lyser rött. När jag beställde den trodde jag att den skulle vara mörkare, men icke. Fast jag tycker om den i alla fall, dock så tycker han att jag borde skaffa en mörkare. Typiskt, den där kostade pengar ju. Det var lite kul i alla fall att just Line hamnade framför mig, det gjorde det ännu mer förvirrande. Men i alla fall, jag ska försöka att göra dom där övningarna varje dag och hoppas på att jag blir bättre, han säger att vi ska stretcha när vi är kalla för då ser vi vad vi egentligen klarar för när man är uppvärmd blir man extra vig och det är lättare att sträcka sig. Och det är ju sant, fast det är skönare att känna sig vigare - logiskt nog.
Jag funderade på om jag skulle dansa imorgon också, New Style, men jag orkar nog verkligen inte. Det är på förmiddagen och det skulle bli lite stressigt för vi ska ändå iväg och fira faster Tuulas man Johan sen så då är det nog bättre att jag är utvilad. Dessutom har jag inte haft en enda sovmorgon på hela den här veckan, så det kan behövas tror jag. Sen kommer jag säkert ändå bli väckt för att vi ska åka, men i alla fall.

Det här med bussar på lördagar visade sig vara lite opraktiskt, jag dansar till 16.30. Det går en buss 16.27, vilket är väldigt irriterande då jag ju inte kan smita iväg tidigare varje gång och jag har ingen lust att stressa. Om den hade gått 5 eller 10 minuter senare så hade det varit perfekt! Men icke det, bussen efter det går 18.19 och det är alltså den jag får ta. Det är visserligen en 702:a så den sparar jag pengar på att åka med men ändå. Det är fortfarande lite frustrerande, främst för att ingenting är öppet på lördagar förutom McDonald's ungefär för annars hade det ju inte gjort så mycket. Eller om dansstudion varit öppen längre, men vi är sista dansgruppen där så den stänger när vi går. Typiskt. Men det är som det är med det!

Nu har jag ätit blåbärspaj och äppelpaj med vaniljsås och te blev det till det, jag älskar paj och te!


Jag gillar fåglar :)

Kommentarer
Postat av: Viktoria Wahren

Gud så vacker bild :) Ska bli kul att troligtvis få gå i samma balettgrupp som du nu då har jag vänner i båda mina dansklasser så skönt :D Det känns verkligen som att det var länge sen!

2012-02-20 @ 18:02:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0