Dag 25 (den sista!) - min favorithögtid

Inte sista sista då, men sista på den här listan som jag lade upp för länge sen med rubriken om vad jag skulle skriva om. Det är ganska skönt på ett sätt, den var inte så jätterolig faktiskt.

Men okej, min favorithögtid. Det är julen! För att alla förberedelser är så mysiga och det blir mörkare så att man kan se stjärnorna och förhoppningsvis kommer det snö och det blir mysiga belysningar överallt. Och så älskar jag att ge bort saker, det är något av det bästa jag vet. Jag har ju inte råd att alltid göra det annars, eller tid för att skapa något eget, så julen är ett perfekt tillfälle att försöka att ordna något speciellt. Oftast brukar jag visserligen vara sent ute, men ändå. Det ordnar sig alltid. Jag gillar faktiskt inte julmat överlag så mycket, förutom sillen och ris a la malta - det är underbart! Inte tillsammans dock. Och så Kalle Anka förstås, det får inte missas! Sen så är det ett perfekt tillfälle att fira med dom som man bryr sig allra mest om. Och så är det roligt att välja gran och klä den.


Jag sitter och äter äppelbitar med kanel och socker, som jag har värmt i micron. Och så lite vaniljsås på det, otroligt gott och lätt att göra! Lite te till det också så blir det alldeles finemang.

Jag har varit duktig och sökt till Nyckelviksskolan nu! Arbetsproverna ska inte vara inne förens den 24:e maj, och dom ska jag lämna in direkt där, så där är det inte bråttom. Jag är lite nervös, men jag hoppas verkligen att jag kommer in. Just den linjen jag har valt har tydligen flest platser, över 60 tror jag att det stod. Dom andra har bara 16 platser, så det innebär att jag i alla fall bör ha lite större chans att komma in. Men vi får se, det blir som det blir.

Jag är fruktansvärt trött, jag tror jag ändå går lite på överskottsenergi nu. Igår slocknade jag totalt på kvällen, sittandes först. Jag blir så känslig när jag är trött, det är ganska opraktiskt också. Men jag ska försöka att lägga mig skapligt ikväll, för imorgon ska jag iväg igen. Jag ska dansa balett för första gången! Det ska bli kul, fast det är säkert väldigt svårt. Jag har ingen lust att direkt sticka ut heller med min ovighet, men min balettdräkt jag beställde visade sig vara knallljusröd istället för mörkröd som jag trott att den skulle vara. Men i alla fall.

Jag har ett fint och vitt linne som jag har fått av Petra, men där jag tycker att överdelen ser lite konstig ut. Så jag fick ett ryck och tänkte att jag ju kunde sitta och sprätta upp sömmarna där som gör det skrynkligt, inte så svårt. Fast det var det, jag är inte i närheten av klar och jag har hållit på hur länge som helst. Dessutom blir jag bländad av den vita färgen och det är svårt att då se den vita tråden på det. Men jag kommer att lyckas! Förhoppningsvis.


Det här är en av mina favoriter som jag har tagit på månen :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0