Dag 24 - mitt favoritprogram och varför

Jag kollar inte på tv, men det har hänt att jag följer någon serie på datorn och mina absoulta favoriter är Bones och Vänner (och dom enda jag har följt helt, eller Bones är ju inte slut än men ändå)! Väldigt olika program.
Vänner kan jag kolla på för det mesta, det är lättsamt och får mig nästan alltid på bättre humör och jag älskar alla karaktärer och serien kan få mig att både skratta och gråta högt för mig själv. Helt underbart helt enkelt, det innehåller allt. Förutom skräck eller thriller då, men i alla fall. Det behövs inte där.
Bones måste jag vara lite på humör på för att kolla, då jag ganska ofta börjar gråta när jag kollar eller det i alla fall är mer hemska saker som händer och är mer komplicerat så jag måste vara med i huvudet. När jag kollar på Vänner behöver jag inte tänka, det behövs mer i Bones. Men jag älskar det lika mycket för det! Jag kan inte riktigt beskriva varför, det är bara underbart. Jag lever mig in i det.


Idag har jag återigen jobbat, och igår jobbade och dansade jag. Och snart ska jag åka igen, för ikväll börjar glasfusingen! Jag har har fullt upp med både jobb och aktiviteter den här veckan, och så kommer det fortsätta att vara. Men så är det.

Jag har äntligen bestämt vad jag ska söka i första hand för högskola! Det blir Nyckelviksskolan, trots höga kostnader. Jag ska söka pengar och hoppas att det fungerar, kursen är tydligen bara på ett år så jag tänkte att jag kunde börja med det och sen kanske börja på Sätergläntan också! För där vill jag verkligen gå, jag tror jag skulle stormtrivas i miljön. Men Nyckelviksskolan har flera av dom inriktingar jag vill ha i samma kurs, det har inte Sätergläntan. Så så får det bli. Jag hoppas bara att jag kommer in! Det behövs lite arbetsprover, men det är bara kul.

Jag är ju väldigt intresserad av glasblåsning, men där är det nog bäst att jag går den här fusingkursen först och sen kanske är som lärling eller så efter Sätergläntan. Jag har mycket planer nu, det kanske inte alls blir något av det här. Det visar framtiden, men så ska det vara.


Koalor är väldigt fina :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0