Dag 23 - en låt som får mig att gråta

Snart så är den här listan slut, så vi får väl se om jag har fantasi nog att hitta på något roligt att skriva om :)
En låt som får mig att gråta beror väldigt mycket på humör, ibland lite lätt smöriga låtar som Someone like you av Adele, eller A drop in the ocean med Ron Pope. Eller Boston med Augustana, eller Everytime we touch av Cascada. Och Broken av Leona Lewis och My heart is broken med Evanecense.

Fast låtar som alltid ger tårar i ögonen är Abigail med Bored man overboard, Marlene Dietrichs favourite poem med Peter Murphy.

Endel pianomusik är så vacker också så att jag nästan börjar gråta; Ludovico Einaudi och Isaac Shepherd är bland annat väldigt bra pianister.

Nu blev det ju inte en låt, men ändå. Som sagt beror det på humör.


Idag har jag jobbat en massa, och det var mysigt och jobbigt. Logiskt. Sen så har jag dansat! Det var jättekul, men det krockar med Raggan och den andra gruppen är full så jag vet inte riktigt vad jag ska göra. Jag sitter och hoppas på att någon ska hoppa av så att jag kan sno dens plats. Jag blir så glad och mår så bra av att dansa, det är riktigt härligt!
På bussen hem så stannade bussen framför oss mitt i uppförsbacken till syd, sen ställde den sig på fel sida av vägen och vi kunde inte komma fram. Sen visade det sig att det stod två tomma bilar (förmodligen stulna) framför snett mitt på vägen, men vi lyckades ta oss förbi i alla fall så det var ju bra det. Imorgon ska jag jobba mer och så ska jag dansa ännu mer. Skoj! Jag ska ta och sova snart, så att jag orkar upp imorgon. Det kan vara en fördel. God natt!


Bara för att pingviner är så söta :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0