Glad påsk!

Tjohoj!

Jag vet inte riktigt vad jag ska skriva, fast jag känner för att skriva så något lär jag ju skriva i alla fall.
Den sista dagen på glasfusingen var förra torsdagen, det känns väldigt trist! Det var så roligt, så glas är ett material jag väldigt gärna vill fortsätta att arbeta med.



Har jag nämnt att vi skaffade hund förra torsdagen också? Det tror jag icke! Det har vi i alla fall, och han heter Mimer! Han är en blandning av en Border Collie och en Labrador, om det inte säger er något så kan ni alltid googla. Eller kolla på bilden jag tänker ladda upp, det är väl det allra enklaste.
Nu har vi alltså väldigt fullt hus med 5 människor, 5 katter och 1 hund!

Här är Mimer :)) Det tar så lång tid att ladda upp ett kort, så om ni vill kika på kissarna också så får ni kolla i mina allra första inlägg :)

Jag har jobbat lite i veckan också, och igår var den enda dagen över huvudtaget som jag inte hade någon form av kamera med mig (inte ens mobilen) och jag upptäckte en fjäril som satt så fint i gräset med fullt utslagna vingar. Ljuset var underbart, och fjärilen likaså och jag fick nästan tårar i ögonen av frustration över att jag inte kunde fota det. Jag fick helt enkelt stå där och beundra fjärilen, där den satt i säkert tre minuter utan att röra sig. Annars är det ju nästan omöjligt att hitta en stilla fjäril en längre stund, men inte då inte. Så typiskt, men då hade jag något fint att kolla på i alla fall och jag försökte förtjust att visa barnen den men dom verkade inte lika intresserade som jag.



Idag så fick vi påskmat på dagis! Det var lax, sill, potatis, köttbullar, prinskorv, ägg med majonäs, sallad, rödbetssallad, gräddfil och ja det var det tror jag. Otroligt gott var det! Pyssel blev det också och jag försökte att göra en garnbollskyckling, fast jag hann inte klart så det blev bara en knallgul garnboll. Men i alla fall. Sen så vek jag 26 näckrosor av servetter som barnen kunde ha sina glas i till lunch, då blev dom glada.



Ikväll sålde vi kakor med Järna medeltid och Lajvförening, eller ja. Det var bara jag, Andreas, Alex och Karin som kom. Men vi gjorde vårt bästa och lyckades sälja 8 burkar i alla fall, vi delade upp oss endel och när jag själv knackat på hos någon och dom stängt dörren sen så hörde jag hur dom sa: "Hon ville sälja kakor. En vuxen människa!" "Näää det menar du inte!" och jag kände att jag blev lite varm i ansiktet. Dom hade ju ingen aning om att jag hörde. Nu var det ju faktiskt så att vi var dom enda som var där och kunde sälja, och vi är ju faktiskt en förening som gärna vill ha med barn och som också har det. Dom får sälja nästa gång.
Sen träffade vi också en jättetrevlig kock som ville veta lite mer om oss, och vi fick 500 av honom! Och han ville inte ens ha några kakor, utan han sponsrade bara oss! Det var otroligt generöst tycker jag.


Inte dom här kakorna då, men i alla fall.

Imorgon ska jag åka med Hanna och Petra och ta kort på någon sån där modellverkstad, vi fick ha djur med oss och vi tänkte på att ta med en katt. Men vi gör nog inte det, för det blir en så lång resa och lång väntan så det känns inte bra. Istället får vi ta med oss instrument, så min sprillans nya tvärflöjt ska jag ta med!
Juste, jag har köpt en ny tvärflöjt, eller jag har inte betalat den än men jag har fått ta hem den! Det är en Pearl Flute med silvermunstycke och öppen mekanik. Jag tycker om den.


Så ser "pärlan" ut :)

När jag kom hem hade Petra gömt påskägg till mig, Hanna och Mimer. Jag hittade tillslut mitt under en massa ballonger i en korg! Det är synd att jag inte gillar godis, men nu har jag en massa att ge bort så det är bra det. Dessutom är det så mysigt att leta efter ägg.

Nej men nu ska jag snart försöka ta och sova, god natt på er alla och glad påsk :)


Doris :))

Kommentarer
Postat av: Viktoria

Line, Line.. Du är en sann konstnärssjäl, lite för mkt för ditt eget bästa <3

2012-04-06 @ 10:25:58
URL: http://antoniasofia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0