Livet är underbart när underlivet är bart

Tjoho, nu är jag helt slut!
Jag vaknade imorse av att chefen ringde och ville att jag skulle vikariera på Hasselbacken mellan 08.15 och 17.00, jag kunde bara till 16.00 men det gick bra. Hon sa att jag skulle komma så fort jag kunde. Jag var helt yrvaken och förvirrad och kollade på klockan när vi pratat klart och insåg att den var 07.45, alltså hade jag en halvtimme på mig. Det var ju såklart och dagiset som ligger längst bort från mig, tio minuter istället för två men ändå.
Eftersom att jag var så trött igår så tänkte jag att jag skulle duscha idag, så det var jag tvungen att göra snabbt (så går det när man är lat!) och sen klä mig och skynda mig iväg. Jag åt ingen frukost men fick faktiskt en knäckemacka där. Jag kom dit tio minuter för sent, det tog exakt tio minuter att ta sig dit. Men det var ganska bra gjort ändå tyckte jag.
Jag var på en avdelning med pysslingar, små barn alltså, och det gick bra även om det är utmattande. Sen kom jag hem och tänkte att jag hade lite tid på mig i alla fall tills bussen skulle gå, sen insåg jag att ju busstiderna ändrades igår och bussen tydligen gick 16.42 istället för 48 - en betydelsefull skillnad! Jag skulle inte hinna gå, så pappa kom precis hem och skjutsade mig. Det var tur! Varför ska dom ändra på busstiderna så konstigt för? Aja, sen var det i alla fall keramik och jag fick ta hem en massa saker. Min fjäril som jag äntligen lyckades få till förra gången exploderade, utan att ens ha varit i ugnen. Jag hade inte använt slickers när jag satte fast vingarna men jag hade ingen aning om att jag skulle ha använt det så det var som det var. Så jag fick helt enkelt göra en ny. Jag får komma extra på onsdag och torsdag om jag vill det, så det är bra. Jag gjorde även ett äpple med en larv på. Bara för att.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0