Idioti

Jag blir så arg! Jag har precis läst en artikel om en familj som utvisats från Sverige, dom blev hämtade tidigt imorse och tillbakaskickade till Armenien. Efter 11 år. Och dom visste inte ens att dom skulle bli utvisade idag! Vad är det för skit?! Jag förstår inte hur det kan finnas personer som är så fruktansvärt okänsliga att dom bara kan ta en familj, packa deras väskor, och skicka iväg dom. Dom fick inte ens säga hej då till vänner, utan allt gick jättefort. Jag vet att man ska vara källkritisk, men att dom är utvisade tror jag knappast är en lögn. Jag förstår inte meningen med att skicka tillbaka en familj som har bott i Sverige så pass länge, jag kan inte förstå hur man kan skicka tillbaka någon alls. Det är ju inte så att vi inte har plats, vi är ett väldigt glesbefolkat land ändå och bostäder byggs det nya av hela tiden. Främst för ungdomar. Jag blir så förbannad på det här systemet med immigration! Jag förstår väl att inte all världens befolkning kan flytta till Sverige, men om dom väl har flyttat hit så tycker jag att dom kan få stanna.

Jag vet inte vart jag ska ta vägen, en kopp te kanske lugnar ner mig lite.



Kommentarer
Postat av: Viktoria Wahren

Fy fan :(

2011-12-13 @ 17:41:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0