Drömmar

Ibland drömmer jag så underbara saker, och då blir jag så besviken när jag vaknar och inser att det inte var på riktigt. Ibland i själva drömmen så inser jag också att det inte är på riktigt och blir besviken även där, då brukar drömmen skifta. Så är det väl för alla, men det är ju inte bättre det. Vid dom tillfällena så önskar jag att jag kunde stanna i drömmen för evigt, att det ska bli min verklighet istället. Fast ibland är det ju tvärtom också, att drömmarna är hemska och att jag är överlycklig över att det inte är verklighet. Jag vet egentligen inte vad som är värst, det är ju inte speciellt kul att drömma om jobbiga saker. Fast det är ju heller inte kul att drömma om för bra saker, i alla fall inte när man vaknar upp. Tycker jag i alla fall.
Tänk att drömmar kan påverka så mycket, fast det är sällan jag kommer ihåg dom - bara när dom är ovanligt bra eller dåliga. Eller speciella på något sätt. Men när jag väl kommer ihåg dom så kan det förfölja mig mer eller mindre hela dagen, det är lite märkligt. Och det är ju alltid man själv som frammanar drömmar, både bra och dåliga. Oftast är det ju saker som liggen undermedvetet och som plötsligt känner för att ploppa fram när man är som mest sårbar och inte har något att säga till om. Ja drömmar är märkliga, och oavsett hur besviken jag blir när jag vaknar på morgonen så vill jag inte sluta drömma. Även ibland när det är något dåligt så vill jag fortsätta att drömma om det natten därpå. Jag vill komma ihåg mina drömmar, fast jag samtidigt inte vill drömma alls.
Det allra värsta är väl när jag drömmer att något jag grubblat över länge löser sig, och sen så har det ju inte gjort det. Det är ganska surt. Det hade ju varit bra om det tydligt i drömmen visats på vilket sätt det löst sig, men icke. Det bara löser sig. Tänk om det vore så enkelt!

Nu börjar det i alla fall bli mycket kallare ute, marken är vit av all frost! Så nu tycker jag att det kan börja snöa, det vore mysigt.
Ikväll ska jag på keramik, vilket betyder att det var exakt en vecka sen jag började skriva här. Det är ju trevligt. Jag hoppas att jag hinner klart med min fjäril, eller det måste jag göra! Annars blir det en snigel, dom är ju också söta.
Det är ingen dans på onsdag, fast David frågade om jag ville komma och kolla på en dansföreställning på Wendela då så det kanske jag gör istället. Det är just på grund av den som dansen är inställd också, men vi får en extra lektion nästa vecka. Den sista för terminen! Det är lite synd, men tiden går ju så fort så snart är det vår igen.

Jag skulle vilja göra så mycket; sy, sticka, måla, rita, pyssla, läsa, spela piano, vika papper, pärla men istället så sitter jag här och skriver. Det är ju typiskt! Fast jag har spelat lite piano, så det är bra det i alla fall. Vi får se hur det blir med det andra, något lär jag kunna göra i alla fall. Om inte annat keramiken ikväll!

Det är tur att katter finns! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0