Det handlar inte om hur intelligent du är, utan om hur du är intelligent

Nu har jag varit hemma ett tag efter en ganska händelsefull helg. I lördags så var det ju julmarknad på Tullgarn och Hanna och jag sålde det vi bakat och lite annat som andra bakat, säljningen gick väl inte strålande men ändå. Jag fick pyssla med barn också och jag lärde en liten flicka i kanske 5 års åldern att vika en fjäril, hon var så duktig! Så det var mysigt. Det var kallt överallt och blev regnigt, vilket var synd då det tydligen var månförmörkelse igår! Det hade jag velat se. Sen åkte jag och Viktoria hem till Nella som har fyllt 20, det var mysigt och vi köpte en gammeldags äppelpaj (recept från 1500-talet) och ett handgjort julkort (av Ness) till henne. Jag köpte hem en paj också som jag snart ska smaka på! Vi hade det i alla fall trevligt och nu idag fick vi skjuts från Huddingen av Gärt till Tullgarn där det idag var ännu kallare än igår! Eller igår var det mer ruggigt så man frös mer, idag var det mer isande men det var ganska skönt.
Det var väldigt vackert väder också, fast solen började gå ner redan vid ett! Det var flera sjuka som skulle vara med på skådespelet på slottet så Viktoria fick hoppa in i en liten roll med repliker och jag fick vara med också fast bara följa med dom tyst. Men i alla fall! Jag tycker mycket om den fina prinsessklänningen jag fått låna av Britt trots att den är trasig på sina ställen, så det ska bli lite sorgligt att lämna tillbaka den.
Det var världens vackraste måne vid fyra tiden ungefär! Den var stor och lös i en ljus gul nyans och den speglade sig vackert i vattnet. Det var så underbart så jag blev helt till mig och blev jättebesviken över att jag har en sån värdelös kamera för sådana fotografier. Men jag fotograferade i minnet. Så vackert. Underbart.
Hemma hos Nella så hade jag förresten mobilen i jackfickan under natten och det var så kallt i hallen att på morgonen efter så hade den, som varit fulladdad, fått slut på batteriet och stängt av sig. Den frös helt enkelt ihjäl. Tur att jag har en nödladdare!
Imorgon är sista keramiklektionen den här terminen, det känns lite konstigt. Förhoppningsvis blir allt jag har gjort klart då i alla fall så att jag kan ta hem det! Sen sista dansen på onsdag också för terminen. Märkligt.
Jag har också precis insett att det bara är drygt två veckor kvar till jul och att det idag är 3:e advent, och jag har inte köpt en enda julklapp. Eller jag har gjort en, men jag behöver fortfarande en ram till den och jag har märkt att ramar är väldigt dyra. Någon dag i alla fall den här eller nästa vecka ska jag åka och införskaffa mig en massa klappar!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0