Dag 5 - min första kärlek

Min allra första kärlek hette, eller det heter han väl fortfarande, David och jag blev kär i honom när jag var 6 år gammal. Vi gick då i samma klass och gjorde det enda till fyran då jag flyttade, jag började lära känna honom en vinterdag när han ramlade med pulkan i pulkabacken och blev ledsen, jag gick fram till honom och sen kom han hem till mig och vi och min storasyster Hanna lekte inte-nudda-golv i mitt rum. Jag ville att han skulle sova över, fast det fick han inte. Men efter den dagen blev jag kär och han blev också min bästa vän som jag umgicks med nästan varje dag. En tjejtjusare var han, alla tyckte om honom. Jag hade, och har kanske, en tendens att falla för killar som andra också faller för. Det är ju lite onödigt faktiskt. Kan jag inte bli kär i någon riktigt, i andras ögon, oattraktiv typ som ingen annan än jag vill ha? Det vore praktiskt.
David och jag gled väl isär lite sådär sisodär i trean/fyran, sen flyttade jag i fyran och blev kär i en annan där istället. Jag var ständigt kär från den första gången fram till jag började gymnasiet. Då hade jag faktiskt ett "uppehåll" i nästan ett år. Nu blir jag inte så lätt kär, eller inte i flera personer samtidigt i alla fall som jag hade en tendens till förut. Jag var väl rädd för att inte vara kär, så jag hade alltid en reserv kanske man kan säga som jag trodde att jag också gillade. Jag vet inte, det var bara märkligt.
David och jag har i alla fall inte träffats sen jag hälsade på min gammelgamla klass i 6:an eller så, så så kan det gå!


Jag har köpt en jättesöt vattenkokare på Clas Ohlson idag! Den är blå och rymmer en halvliter, pluttig är den. Jag hämtade också mina sista drejade föremål den här terminen från keramiken och så passade jag på att hälsa på teatermänniskorna som hade avslutning idag. Jag har äntligen köpt saker så att jag kan göra egna julkort och så har jag nästan alla presenter! Tror jag.
Nu sitter jag och dricker te i mitt rum med den fina vattenkokaren som matchar min fina kopp och te-sil med form av ett flöte. Och så äter jag också, spaghetti med köttbullar och stekt ägg för den som vill veta. Det är gott! Jag är hur trött som helst så jag ska nog lägga mig relativt tidigt ikväll, jag ska försöka i alla fall. Men innan dess ska vi klä julgranen!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0