Dag 3 - min favoritårstid och varför

Jag älskar våren för att dagarna blir ljusare, blommorna kommer fram och fåglarna kommer tillbaka och det är skönt med lite värme efter vintern.

Jag älskar sommaren för att dagarna är jätteljusa, det går att bada utomhus, det blir varmare (inte för kvavt bara!) och humöret blir bättre.

Jag älskar hösten för att färgerna ute blir vackrare, för att smattrande regn mot fönstret är mysigt och för att man inte riktigt vet vilket väder man kan förvänta sig.

Jag älskar vintern för att snön (förhoppningsvis) kommer, den mysiga känslan inför julen, att kunna kasta snöbollar och åka pulka och att gå in efter en lång, kall dag och dricka te eller varm choklad.


Alla årstider är bra, för då får man lite av allt och hinner inte riktigt tröttna på det ena eller det andra.

Just nu snöregnar det, och det är ju ganska mysigt det med!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0