Dag 12 - en bild på ett ställe jag varit på

Det är lite kul, för jag har ju varit på alla ställen där mina bilder är tagna annars skulle jag ju inte kunna ta kort på det. Men här är i alla fall lamor i Järna! Väldigt söta varelser tycker jag. Det var för ett och ett halvt år sen det här ungefär, tiden går väldigt fort.

Det börjar bli vinterkallt nu, det är faktiskt hela -7 ute vilket jag tycker är lagom. Frosten ligger tjock på marken och solen skiner - det är vackert!
Igår kväll var det strömavbrott i hela Vagnhärad, vi på Gärdesvägen och skolvägen hade det ungefär en timme längre än alla andra. Sammanlagt i nästan tre timmar tror jag. Men det var mysigt och vi tände massa ljus, och jag gick på en liten promenad och kollade på den ovanligt stjärnklara himlen på grund av brist av ljus och såg även ett stjärnfall! Det gör mig så lycklig, jag ger ifrån mig ett litet tjo och ler stort för mig själv. Sen spelade jag spel med familjen, M.i.g. som det heter. Frågesport, som vi fick av Tuula och Johan. Jag är ganska värdelös på sånt, men jag visste att någon fotbollspelare kom från Manchester United och så visste jag att Laila Bagge visat rumpan och varit tillsammans med Niclas Wahlgren och så visste jag att influensa är en virussjukdom. Duktigt. Något spel jag tydligen är mycket bättre på är Rappakalja, som går ut på att hitta på och ljuga och gissa. Inte så bra kanske, men det är ett väldigt roligt spel.
Jag har varit väldigt sugen på sushi ett tag nu, men det finns ingen sushi i Vagnhärad tyvärr det är lite typiskt. Men ikväll är det nyår, och då ska vi äta hummer och ha det mysigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0