Bakning

Hejhej, idag har jag keramikat klart min fjäril! Eller den har inte varit i ugnen och är inte målad än, men formen är klar i alla fall. Jag gjorde sniglar också, två stycken.
Efter det så träffade jag Viktoria, Savannah, Lisa och Veronica och vi åt lite och pratade, det var trevligt. Sen när jag kom hem så har jag bakat lussebullar, och Hanna har bakat knäck, kola och marsipan! Mums! Fast det är till Tullgarnsmarknaden imorgon så vi får tyvärr inte äta upp allt.
Jag ska få ha en jättefin gammeldags klänning där imorgon, det är kul!
Så imorgon är det alltså marknad, sen ska jag hem till Nella som har fyllt 20. Hon bor nu mera i Kungsholmen, en bit bort alltså. Men det ska bli mysigt.

När jag jobbade i onsdags så var det några flickor som gjorde frisyrer på mig, när dom var klara ställde sig en framför mig för att granska mästerverket. Hon sa "Vad fin du blev, förutom prickarna i ansiktet." (finnar alltså för dom som inte förstår). Barn är oerhört charmiga ibland. Men dom är faktiskt väldigt söta och jag trivs jättemycket på jobbet!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0